Aktualności

  • Spółki z grupy Midven planują 2 premiery gier w ciągu 7 miesięcy

    Spółki z notowanej na NewConnect grupy Midven S.A., chcą w ciągu najbliższych 7 miesiącach wydać dwie gry internetowe na platformy Steam, Nintendo, xBox oraz platformy mobilne.

    Spółki, które tworzą zaplecze technologiczne w grupie Midven intensywnie pracują nad kilkunastoma projektami gier, z których dwie mają szansę na debiut w najbliższych 7 miesiącach. Pierwsza gra (Inside Grass) jest formą przygodowej rozrywki skierowaną do najmłodszych odbiorców, w którym nacisk ma być położony na akcję, przygodę i rozwiązywanie prostych łamigłówek. Gra wykorzystuje motyw zmniejszenia bohatera, który zmaga się z zagrożeniami, których źródłem będzie świat owadów i insektów. Drugi tytuł (Heirloom) to gra skierowana do starszych odbiorców, będącą formą przygodówki z segmentu hidden object.

    - Produkcja obu gier weszła już w ostateczną fazę planowania. Opracowano też rozbudowane koncepcje jak ma wyglądać rozgrywka. Spośród kilkunastu projektów, jakie pojawiły się w ostatnim czasie te dwa tytuły uznaliśmy za najbardziej perspektywiczne z jednoczesnym nastawieniem na sukces dla obu spółek – mówi  Andrzej Zając, Prezes Zarządu Midven S.A.  

    Jedną ze spółek zaangażowanych w proces wydawniczy w ramach grupy jest Arts Alliance S.A. Obok tytułów, których produkcja jest najbardziej zaawansowana Grupa pracuje nad kolejnymi grami, wśród których na wyróżnienie zasługuje ambitny projekt thrillera psychologicznego, którego akcja będzie osadzona we współczesnych realiach. Założeniem gry ma być wcielanie się w głównego bohatera, obejmującego pieczę nad grupką cywilów, starających się przeżyć w rzeczywistości po wielkiej katastrofie.

    - Równolegle z pracami nad samymi grami, grupa pracuje nad przyszłą monetyzacją gier i modelem dzięki któremu będzie mogła wprowadzać na rynek kolejne tytuły. Obecnie na rynku gier mobilnych dominuje model mikropłatności połączony z dystrybucją reklam. Będziemy na pewno też korzystać z tych doświadczeń. Eksperymentujemy też z autorskimi rozwiązaniami dotyczącymi lootbox-ami oraz dostępem płatnym, ale pozbawionym reklam. Widzimy duży potencjał w naszych produkcjach i liczymy że kolejne tytuły będą promowane przez wydane przez Grupę tytuły – dodał Andrzej Zając.

    Grupa Midven w spółce Arts Alliance gromadzi kompetencje w zakresie cyfrowej rozrywki, a dzięki synergii z pozostałymi spółkami w Grupie, firma ma zaplecze, by realizować projekty wpisujące się w światowe trendy.

    - Cały czas aktywnie poszukujemy projektów ludzi i firm, które wzmocnią nasze technologiczne zaplecze. Rynek gier stale się rozwija i chcemy aktywnie uczestniczyć w tym wzroście nie za kilka lat, ale już teraz – podsumował Andrzej Zając.

    Sam Midven S.A. konsekwentnie buduje swoją pozycję jako grupy technologicznej nastawionej na realizację projektów innowacyjnych na skalę globalną. W ramach GK Midven S.A. podjęta została wstępna decyzja w ramach wykorzystania marki Mizaco na poczet realizacji produktów z obszaru Internetu Rzeczy (IoT) i realizacji takich projektów jak choćby założony już „smart doorbell” w postaci inteligentnego dzwonka do drzwi z przeznaczeniem dla nieruchomości mieszkaniowych lub komercyjnych.

    Arts Alliance S.A., będący ‘house of ideas’, zamierza realizować gry internetowe z przeznaczeniem na platformy PC, Steam, xBox czy Nintendo. Ideą władz firmy są realizacje gier z gatunku thrillerów z elementami strategicznymi czy też gier z gatunku ‘survival simulation’. W listopadzie 2017 roku, w ramach prywatnej emisji akcji serii C spółka pozyskała 1 mln złotych. Zapisy podczas emisji zostały zredukowane o 40% a subskrypcja przedterminowo została zamknięta. Aktualnie Arts Alliance S.A. jest w procesie składania dokumentacji i przygotowywania się do debiutu na giełdzie NewConnect. Spółka otrzymała, m.in. na ten cel, dotację z programu 4 Stock Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, wspierającą małe i średnie firmy w dostępie do rynku kapitałowego.

    pokaż więcej
  • Mizaco z grupy Midven stawia na IoT – chce stworzyć „Smart doorbell”

    Mizaco z notowanej na NewConnect grupy Midven S.A., chce rozwijać swoje kompetencje w obszarze technologicznym i stawia na IoT, czyli internet rzeczy. Pierwszym produktem spółki ma być urządzenie „smart doorbell”, łączące funkcje inteligentnego dzwonka do drzwi i domofonu połączonego ze smartfonem. Firma chce realizować projekt wspólnie z partnerami posiadającymi doświadczenie na rynku nowych technologii. Rozmawia m.in. na temat współpracy z Summer Agency, firmą, która zrealizowała wiele projektów w obszarze IoT.

    - Nasza grupa ma charakter technologiczny, z dużym naciskiem na innowacyjne produkty, które mogą być wdrożone w skali globalnej – mówi  Andrzej Zając, Prezes Zarządu Midven S.A. – Chcemy, by Mizaco wykorzystało swój ogromny potencjał w zakresie technologii i weszło na rynek z własną marką, która będzie silnie związana z rozwiązaniami smart dla nieruchomości. Projekt smart doorbell jest chwili obecnej najbardziej zaawansowany, ale spółka myśli już o kolejnych rozwiązaniach związanych choćby z oświetleniem czy bezpieczeństwem – dodał Andrzej Zając.

    Smart doorbell” to idea inteligentnego dzwonka do drzwi, przeznaczonego do nieruchomości mieszkaniowych lub komercyjnych. Ma się on wyróżniać takimi funkcjonalnościami jak identyfikacja osób oraz komunikacja w czasie rzeczywistym z jednoczesnym rozwiązaniem rozpoznawania twarzy. Dzięki takiej technologii, rozwiązanie może zostać masowo wykorzystane w domach i biurach, a tym samym znacząco podnieść ich bezpieczeństwo. Projekt będzie jednym z pierwszych, ale nie ostatnich rozwiązań przygotowanych przez Mizaco dla rynku nieruchomości.

    - Rynek rozwiązań smart rozwija się bardzo dynamicznie. Konsumenci dążą do ułatwienia codziennego życia, zwiększenia bezpieczeństwa oraz obniżenia zużycia energii elektrycznej. Wygoda, którą zyskujemy wykorzystując smartfon w zarządzaniu urządzeniami, jest również decydującym czynnikiem tak dużej ich popularności wśród użytkowników. Inteligentne sprzęty są podstawą i przyszłością nowoczesnych miast biznesowych. Projekt Mizaco to świetna odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów w dziedzinie IoT – podkreśla Kamil Sumera, prezes Summer Agency.

    W Mizaco grupa Midven zgromadziła kompetencje w zakresie nowych technologii, a dzięki synergii z pozostałymi spółkami w grupie, firma ma zaplecze, by realizować projekty technologiczne wpisujące się w światowe trendy.

    Produkty Midven mają być oparte o łączność bezprzewodową oraz autorskie oprogramowanie, które umożliwi łączenie poszczególnych elementów systemu.

    - Poszukujemy partnerów zarówno do tego projektu, jak i również do kolejnych. Chcemy, by nasze rozwiązania były postrzegane jako nowoczesne i innowacyjne, stąd chęć rozwoju nowych funkcjonalności dla produktów, które znalazły już uznanie klientów. Myślimy o czujnikach związanych z oświetleniem, przekazywaniem obrazu czy regulacji ciepła. Teraz koncentrujemy się jednak na smart doorbell, które ma wyróżniać się nie tylko ergonomią, ale również atrakcyjnym designem – podsumował Andrzej Zając.

    Samo Midven S.A. konsekwentnie buduje swoją pozycję jako grupa kapitałowa nastawiona na realizację projektów innowacyjnych na skalę globalną. W ramach grupy kapitałowej spółka Mizaco ma być ośrodkiem, który dzięki projektom takim jak „smart doorbell”, zbuduje rozpoznawalną markę na rynku nowych technologii.

    pokaż więcej
  • PrimeBit Games S.A. pozyskało 892 249 zł z emisji akcji serii C. Debiut giełdowy w II kw. br.

    PrimeBit Games S.A. (PBG), wchodzące w skład notowanej na rynku NewConnect Grupy Midven S.A., zakończyło emisję akcji pozyskując 892 249 zł na dalszy rozwój. Łącznie w ostatnio przeprowadzonych emisjach serii B i C pozyskano 1,7 mln zł. Planowany termin debiutu na rynku NewConnect pozostaje niezagrożony i powinien nastąpić jeszcze w II kwartale br. Spółka prognozuje osiągnięcie w br. ponad 1 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 2,7 mln zł.

    Dzięki pozyskanym środkom spółka planuje przeprowadzenie kampanii promocyjnej istniejących już gier: Magic Nations, Freddy Adventure, Dark Tower, Cave Man Chuck, Bouncy Birds , Vege Run, Icy Jump, Cloud Rider, Goblin Racer i Trip, oraz odświeżenie dostosowanie gry Cave Man Chuck do zmieniających się potrzeb  i preferencji graczy. Dzięki mikropłatnością w posiadanych przez spółkę tytułach mogą one jeszcze długo funkcjonować na rynku i przynosić spółce wymierne korzyści finansowe. Spółka liczy również że pozyskane środki finansowe pozwolą wzmocnić zespół pracujący nad nowymi tytułami zarówno dzięki szkoleniom, jak i w zakresie pozyskania nowych specjalistów.

     - „Pozyskany kapitał wspomoże realizację celu strategicznego, jakim jest przygotowanie minimum trzech nowych gier rocznie. Planujemy też inwestycje związane z sukcesywnym wdrażaniem do swoich gier nowych technologii oraz rozbudową zaplecza badawczo–rozwojowego firmy” – powiedział prezes PBG Michał Ręczkowicz.

    Spółka na początku br. udostępniła wczesny dostęp dla gry karcianej ‘Magic Nations’. Gra trafiła również do certyfikacji Nintendo, której to wersji wydawcą ma być Arts Alliance S.A., również powiązany z Midven. Docelowo gra ma trafić na większość dostępnych platform.

    - „W produkcję Magic Nations włożyliśmy wiele wysiłku i liczymy że będzie to tytuł, dzięki któremu nasz zespół potwierdzi po raz kolejny swoje wysokie kompetencje. Gra ma również bardzo duży potencjał marketingowy i liczymy że nasze pomysły zostaną dobrze przyjęte przez graczy. To co wyróżnia nasz tytuł to unikalna ekonomia i możliwość handlu kartami do gry pomiędzy graczami” – dodał  Ręczkowicz.

    Przypomnijmy że gra ‘Magic Nations’ oparta jest na szeroko znanym koncepcie, który wykorzystał również CD Project w swojej produkcji „Gwint”. W przypadku „Magic Nations gracz wybiera jedną z ras (elfy, ludzie, krasnale, nieumarli, amazonki, orkowie) i  walczy z przeciwnikami z całego świata online wykorzystując zdobywane nowe karty w swojej kolekcji.

    PBG miało w 2017 r. już blisko 0,5 mln zł przychodów i 117 tys. zysku netto. Prognozy na ten rok dzięki pozyskanym środkom finansowym zakładają osiągnięcie już miliona zysku netto. Jak na młody podmiot są to doskonałe wyniki, pokazujące potencjał jaki ma spółka i zespół specjalistów tworzących dla PBG. Liczymy że dzięki debiutowi giełdowemu spółka umocni się na rynku i niejednokrotnie zaskoczy pozytywnie inwestorów” – dodał  Ręczkowicz.

    Prime Bit Games koncentruje swoje działania na produkcji gier mobilnych z jednoczesnym wydawaniem gier internetowych na platformy PC, Steam czy xBox. Założycielem i Prezesem firmy Prime Bit Games jest Michał Ręczkowicz - dwukrotny finalista prestiżowego konkursu Imagine Cup Poland, wyróżniony dwukrotnie jako Student Roku w kategorii Lider oraz lider zwycięskiego zespołu hackatonu Noc Żywych Deweloperów 2013.  Firma  w swojej łącznej historii zrealizowała ponad 100 projektów, w tym 15 produkcji na rynku gier. Zatrudnia blisko 15 osób.

    pokaż więcej
  • Midven w drodze na GPW

    Midven S.A. tworząca grupę kapitałową w obszarze nowych technologii, realizuje kolejny krok na drodze ku notowaniom akcji na GPW. Podczas Walnego Zgromadzenia jakie zwołano na 12 lutego br. akcjonariusze spółki zdecydują zarówno o zmianie rynku notowań, jak i o sporządzaniu sprawozdań zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej oraz Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości.

    Spółka wybrała już doradców, którzy wspomagają spółkę w przygotowaniach do zmiany parkietu. Zarząd Midven nie wyklucza emisji akcji, której celem będzie dofinansowanie wybranych projektów z jego portfolio. Oprócz projektów technologicznych w obszarze B2B, jakie wchodzą w skład grupy takich jak choćby, Bookre tworzący rozwiązanie Business Travel w obszarze B2B, czy Parcel Technik  producenta tanich skrytek pocztowych, Midven konsekwentnie wspiera grupę firm na rynku gier komputerowych.

    - Podjęcie strategicznych decyzji dotyczących zmiany rynku notowań już za nami. Teraz realizujemy krok po kroku plan, którego częścią jest zgoda akcjonariuszy na debiut na GPW oraz zmianę standardów rachunkowości. Ten drugi krok jest o tyle istotny, że większość naszych aktywów jest wyceniana w księgach po cenach zakupu. Spodziewamy się że w przypadku upublicznienia kolejnych spółek, takich jak choćby planowany na rynku NewConnect debiut PrimeBit Games S.A. (PBG), czy Arts Alliance S.A., będzie znacząco widoczne w wynikach spółki i grupy kapitałowej – mówi Andrzej Zając, prezes Midven S.A.

    Wspomniane PBG wchodzące w skład Grupy Midven S.A., udostępniło niedawno wczesny dostęp dla komputerowej gry karcianej ‘Magic Nations’. Gra trafiła również do certyfikacji Nintendo, której to wydawcą ma być Arts Alliance S.A.. Docelowo gra ma trafić na większość dostępnych platform. Gra ‘Magic Nations’ oparta jest na szeroko znanym koncepcie, który wykorzystał również CD Project w swojej produkcji ‘Gwint’. W przypadku ‘Magic Nations’ gracz wybiera jedną z ras (elfy, ludzie, krasnale, nieumarli, amazonki, orkowie) i walczy z przeciwnikami z całego świata online wykorzystując zdobywane nowe rasy do swojej kolekcji.

    Prace nad grą weszły w decydującą fazę i po zebraniu opinii od graczy powinna ukazać się w tym roku na rynku. Gra oczekuje zarówno na certyfikację na Xbox One, jak również jest w certyfikacji przez Nintendo, co umożliwi wydanie jej na coraz popularniejszą wśród graczy platformę tej firmy.

    PBG w ostatnim kwartale ub.r. zamknęła emisję akcji na poziomie ponad 800 tys. zł. Środki pozyskane z emisji akcji przed debiutem giełdowym spółka zamierza przeznaczyć na obecne jak i nowe produkcje oraz marketing konieczny do promocji gier.

    Z kolei Arts Alliance chce na zadebiutować na rynku NewConnect w pierwszym kwartale 2018 roku. W ostatnich miesiącach 2017 roku, Arts Alliance pozyskał od inwestorów 1 mln złotych zł a emisja zakończyła się z 40% nadsubskrypcją. Obie spółki planują w 2018 roku 2 wspólne produkcje gier dedykowane na różnego rodzaju platformy.

    pokaż więcej
  • Prime Bit Games udostępnił grę ‘Magic Nations’ jako wczesny dostęp dla testerów i graczy

    Prime Bit Games S.A. (PBG), wchodzące w skład notowanej na rynku NewConnect Grupy Midven S.A., udostępniło wczesny dostęp dla gry karcianej ‘Magic Nations’. Gra trafiła również do certyfikacji Nintendo, której to wersji wydawcą ma być Arts Alliance S.A., również powiązany z Midven. Docelowo gra ma trafić na większość dostępnych platform.

    Gra ‘Magic Nations’ oparta jest na szeroko znanym koncepcie, który wykorzystał również CD Project w swojej produkcji ‘Gwint’. W przypadku ‘Magic Nations’ gracz wybiera jedną z ras (elfy, ludzie, krasnale, nieumarli, amazonki, orkowie) i walczy z przeciwnikami z całego świata online wykorzystując zdobywane nowe rasy do swojej kolekcji.

    Prace nad grą weszły w decydującą fazę i po zebraniu opinii od graczy powinna ukazać się w tym roku na rynku. Gra oczekuje zarówno na certyfikację na Xbox One, jak również jest w certyfikacji przez Nintendo, co umożliwi wydanie jej na coraz popularniejszą wśród graczy platformę tej firmy.

    „Chcielibyśmy zadebiutować na rynku NewConnect w pierwszym półroczu 2018 roku, przeprowadzając przed debiutem dodatkową publiczną emisję akcji. Liczymy też że zbiegnie się to w czasie z zakończeniem prac nad ‘Magic Nations’, która posiada bardzo duży potencjał. Najprawdopodobniej na PC będzie to tytuł darmowy wykorzystujący mikropłatności. Mamy doświadczenia w implementowaniu takich rozwiązań i w naszej ocenie będzie to model dużo bardziej efektywny niż sprzedaż egzemplarzowa. W obecnych testach podczas wczesnego dostępu badamy minimalny balans między mikropłatnościami a rozgrywką sieciową” – powiedział Michał Ręczkowicz, prezes Prime Bit Games S.A.

    PBG w ostatnim kwartale ub.r. zamknęła emisję akcji na poziomie ponad 800 tys. zł. Środki pozyskane z emisji akcji przed debiutem giełdowym spółka zamierza przeznaczyć na obecne jak i nowe produkcje oraz marketing konieczny do promocji gier.

    Bazując na naszym dotychczasowym doświadczeniu, liczymy, że proces certyfikacji Magic Nations przebiegnie bardzo sprawnie i pozwoli nam na wprowadzenie gry do dystrybucji w zakładanym terminie. Bardzo liczymy na synergie w budowanej przez nas grupie kapitałowej, które dzięki zebranym kompetencjom przyczynią się do wzrostu poszczególnych spółek i całej Grupy ” – powiedział Andrzej Zając, prezes Midven S.A.

    PBG to rzeszowskie studio, które ma na swoim koncie wiele produkcji dla klientów zewnętrznych i własne 9 tytułów, z których co najmniej trzy nadal mają potencjał rynkowy i będą rozwijane. Akcjonariuszem Prime Bit Games S.A. jest pośrednio Midven S.A. poprzez spółkę Arts Alliance S.A. będącą wydawcą gry ‘Magic Nations’ na platformę Nintendo.

    pokaż więcej