Aktualności

  • Parcel Technik negocjuje z międzynarodową firmą spedycyjną na temat budowy sieci skrytkomatów w Polsce

    Parcel Technik S.A., notowana na rynku giełdowym NewConnect spółka, poinformowała o toczących się negocjacjach z jedną z międzynarodowych firm spedycyjnych, które dotyczą budowy sieci skrytkomatów w Polsce. Ewentualne porozumienie ma dotyczyć sprzedaży lub najmu produkowanych przez Parcel Technik sktrytkomatów oraz ich obsługi. Firmy negocjują również warunki dotyczące poszukiwania kolejnych lokalizacji skrytkomatów. Dzięki ewentualnej umowie Parcel Technik może zyskać strategicznego partnera w zakresie budowy ogólnopolskiej sieci tanich automatów do odbioru przesyłek.

    Skrytkomaty, które są autorskim pomysłem spółki zapewniają wydawanie i przyjmowanie przesyłek za pomocą systemu zamków szyfrowych bez konieczności podłączenia maszyny do źródła prądu czy też sieci GSM. Równolegle firma samodzielnie rozwija sieć w Polsce, aktywnie poszukuje jednak również partnerów, dzięki którym możliwe będzie przyspieszenie tej budowy.

    – „Rozpoczęte negocjacje nie oznaczają rezygnacji z budowy własnej sieci. Jesteśmy otwarci na współpracę z wieloma firmami kurierskimi i spedytowami, którzy są zainteresowani budową własnych punktów odbioru przesyłek. Liczymy że dzięki rozpoczętym negocjacjom uda nam się przyspieszyć budowę ogólnopolskiej sieci. Dzięki ewentualnym porozumieniom ze spedytorami chcemy budować sieć małych, tanich maszyn do wydawania przesyłek, które mogą być alternatywą dla obecnych na rynku rozwiązań. Wierzymy że nasza wizja taniej przesyłki opartej na naszych rozwiązaniach jest możliwa do realizacji, a klienci zamawiający towary w krajowych i zagranicznych sklepach i serwisach będą mogli już wkrótce skorzystać z nowej formy odbioru przesyłek” – mówi prezes Parcel Technik, Agnieszka Zemsta.

    Parcel Technik we współpracy z firmą Excelot zrealizował w ub.r. w Izraelu program pilotażowy, który pokazał bardzo duży potencjał w zakresie obsługi handlu z popularnych kierunków jakimi są Chiny czy USA. Efektem tych doświadczeń było zawarcie porozumień z ośrodkami uczelniami z dostępem do szerokiej grupy docelowej zainteresowanej dokonywaniem zakupów z różnego rodzaju platform handlowych. Dzięki rozpoczętym negocjacjom w ramach ewentualnej współpracy z międzynarodową firmą spedycyjną te lokalizacje mogą być jednymi z pierwszych, gdzie pojawią się nowe maszyny.

    – „Jesteśmy przekonani że negocjowany model współpracy jest optymalny dla obu stron i daje on szansę na wykorzystanie naszego potencjału na stworzenie zupełnie nowej jakości w zakresie kosztów na rynku dystrybucji przesyłek. Obecne uwarunkowania rynkowe pokazały nam, że bez strategicznego partnerstwa z poszczególnymi firmami obecnymi na budowa sieci dystrybucji przesyłek będzie bardzo czasochłonna”– podsumowuje  prezes Parcel Technik.

    Prowadzone negocjacje, jak poinformowała w komunikacie spółka dotyczą sprzedaży lub najmu przez Parcel Technik, wdrożenia przez systemu do obsługi skrytkomatów, świadczenia przez Parcel Technik usług gwarancyjnych i poszukiwania lokalizacji dla kolejnych skrytkomatów,

    pokaż więcej
  • Midven aktualizuje strategię i zdecydowanie stawia na rynek gier

    Notowana na NewConnect Grupa Midven S.A. poinformowała o aktualizacji strategii. Według zaktualizowanych założeń Grupa chce się rozwijać w oparciu o współfinansowanie produkcji gier komputerowych oraz inwestowaniu w spółki samodzielnie zajmujące się produkcją gier. Grupa liczy że dzięki koncentracji na branży gamingowej i swojemu doświadczeniu na rynku kapitałowym przyspieszy budowę Spółki, która zajmie kluczowe miejsce w tym segmencie rynku wirtualnej rozrywką.

    Grupa Midven konsekwentnie buduje swoje kompetencje w branży gier. Jest pośrednio znaczącym akcjonariuszem notowanej już na NewConnect spółki Prime Bit Games S.A. . Firma rozpoczęła również negocjacje względem inwestycji w spółkę Kool2Play Sp. z o.o., która zajmuje się tworzeniem gier komputerowych oraz działaniami marketingowymi produktów z branży gier komputerowych. Firma zawarła również w ostatnim czasie umowę licencyjną na wprowadzenie do obrotu i sprzedaży trzech  gier na platformę Nintendo Switch.

    „Konsekwentnie rozbudowywaliśmy naszą grupę o podmioty związane z branżą gamingową. Posiadamy już znaczący pakiet akcji w Prime Bit Games S.A., jesteśmy już na ostatniej prostej aby dokonać kolejnej inwestycji, jak również prowadzimy rozmowy z innymi podmiotami kapitałowymi z segmentu gier. Wychodzimy z założenia, że nadszedł odpowiedni moment, aby skoncentrować się na tej działalności, co powinno być także korzystne dla wszystkich akcjonariuszy” – mówi Andrzej Zając, Prezes Midven S.A.

    Jednym z filarów rozwoju Grupy Midven będzie współfinansowanie gier z innymi studiami. Pozyskane ze sprzedaży wydanie gry będą zaś dzielone w zależności od poziomu finansowania danego projektu przez zaangażowane strony.

    „Mamy w Grupie know-how, które pozwala nam z dużym prawdopodobieństwem określić, czy dana gra na wczesnym etapie produkcji niesie ze sobą potencjał. Widzimy też, że wbrew pozorom mniejszym studiom czy grupom deweloperskim brakuje funduszy by dokończyć świetnie rokujące projekty, lub choćby zadbać o odpowiedni marketing wydawanych tytułów. Wszędzie tam możemy się z producentami spotkać w interesującej formule biznesowej. Dodatkowo mamy w grupie również zasoby które pozwalają wspomóc dany projekt również w produkcji gier i dzięki synergii chcemy maksymalizować nasz wzrost” – dodaje Andrzej Zając.

    Grupa Midven  chce również inwestować w wybrane zespoły deweloperskie na rynku gier. Grupa zamierza wspierać takie spółki portfelowe poprzez wsparcie w zakresie przygotowania i realizacji strategii, w tym w szczególności w zakresie strategii pozyskania dodatkowego kapitału i upublicznienia spółki, dodano w komunikacie.

    „Branża gier cały czas jest postrzegana jako jedna z bardziej perspektywicznych na rynku kapitałowym. Producenci gier zawsze pozostaną artystami, ale ten biznes to również zaplecze finansowe i zarządzanie dostępnymi zasobami. Liczymy że nasze doświadczenia pomogą poszczególnym podmiotom i deweloperom odnieść sukces oraz razem zapiszemy się w historii rynku gier”  - podkreśla Andrzej Zając.

    Spółki, które tworzą zaplecze technologiczne w grupie Midven intensywnie pracują nad kilkunastoma projektami gier, z których kilka zostanie wydanych w tym i przyszłym roku. Spółka już wcześniej informowała że zamierza wydawać tytuły na Nintendo Switch jak choćby: Estiman, Dungeon and Aliens czy Hyperide VR. Spółka planuje współpracę w zakresie współfinansowania i wydawania gier wspólnie z podmiotami znajdującymi się w Grupie kapitałowej Midven.

    „Chcemy wysłać jasny sygnał, ze przyszłością naszej Grupy jest rynek gier i na nim chcemy się rozwijać i z nim razem rosnąć. Dotychczasowe projekty oraz spółki kapitałowe będące w portfolio będziemy sukcesywnie wspierali w rozwoju i gdy osiągną zadowalające wyniki oraz wielkość rozważymy wyjście z tych projektów, aczkolwiek planujemy w swoim założeniu nie wcześniej niż po debiucie tych podmiotów na głównym parkiecie na GPW” – podsumował Prezes Zarządu Midven S.A. 

    Midven poinformował również że w związku ze zmianą strategii rozważa zmianę nazwy spółki oraz że będzie w dalszym ciągu wspierał podmioty znajdujące się portfolio Emitenta, tj. Bookre Sp. z o.o. Parcel Technik S.A. oraz Medard S.A.

    pokaż więcej
  • Bookre z Grupy Midven może zadebiutować na NewConnect w 2019 r.

    Grupa Midven, skupiająca spółki działające w obszarze nowych technologii, posiadająca większościowy pakiet udziałów w działającej w segmencie B2B Business Travel spółce Bookre nie wyklucza przekształcenia podmiotu w spółkę akcyjną i wprowadzenia jej na rynek NewConnect w przyszłym roku.

    - „Bookre jest właścicielem autorskiego narzędzia umożliwiającego dokonywania rezerwacji miejsc noclegowych na całym świecie dla klientów biznesowych. Dzięki zastosowanym na platformie algorytmom, system Bookre pozwala na optymalizację czasu oraz kosztów procesu związanych z delegacjami pracowników w obrębie danego przedsiębiorstwa.

    - „Nie wykluczamy wprowadzenia Bookre na rynek NewConnect w 2019 roku i wzmocnienia jej kapitałowo z uwagi na kluczowy moment rozwoju firmy” – mówi Andrzej Zając, Prezes notowanej na NewConnect spółki Midven S.A., która posiada większość udziałów w Bookre Sp. z o.o.

    To co wyróżnia spółkę na rynku, to zaimplementowane rozwiązania technologiczne, rozwijane w stronę sztucznej inteligencji, które pozwalają na dopasowywanie oferty do procedur funkcjonujących w firmach w zakresie ograniczania wydatków, pozwalając zarazem dobrać najlepszą rezerwację na potrzeby danego użytkownika. Automatyczne dopasowywanie ofert do wymagań odbiorcy to znacząca przewaga konkurencyjna Bookre na rynku.

    - „Rynek przedsięwzięć B2B w segmencie Travel bardzo dynamicznie się rozwija. Po debiucie Bookre na parkiecie giełdowym, strategia spółki zakłada że będzie ona pełnić rolę konsolidatora w zakresie podobnych przedsięwzięć, które mogą uzupełnić ofertę dla potencjalnych klientów biznesowych” – dodaje Prezes Midven.

    W ostatnim czasie w segmencie B2B Travel doszło do kilku ciekawych transakcji, które świadczą o coraz większym potencjale tego rynku. Przykładowo serwis My Travel został przejęty przez Wakacje.pl, a Accor Hotels poinformował o przejęciu Gekko – podmiotu zajmującego się rezerwacjami hotelowymi dla osób podróżujących służbowo.

    pokaż więcej
  • Spółki z grupy Midven planują 2 premiery gier w ciągu 7 miesięcy

    Spółki z notowanej na NewConnect grupy Midven S.A., chcą w ciągu najbliższych 7 miesiącach wydać dwie gry internetowe na platformy Steam, Nintendo, xBox oraz platformy mobilne.

    Spółki, które tworzą zaplecze technologiczne w grupie Midven intensywnie pracują nad kilkunastoma projektami gier, z których dwie mają szansę na debiut w najbliższych 7 miesiącach. Pierwsza gra (Inside Grass) jest formą przygodowej rozrywki skierowaną do najmłodszych odbiorców, w którym nacisk ma być położony na akcję, przygodę i rozwiązywanie prostych łamigłówek. Gra wykorzystuje motyw zmniejszenia bohatera, który zmaga się z zagrożeniami, których źródłem będzie świat owadów i insektów. Drugi tytuł (Heirloom) to gra skierowana do starszych odbiorców, będącą formą przygodówki z segmentu hidden object.

    - Produkcja obu gier weszła już w ostateczną fazę planowania. Opracowano też rozbudowane koncepcje jak ma wyglądać rozgrywka. Spośród kilkunastu projektów, jakie pojawiły się w ostatnim czasie te dwa tytuły uznaliśmy za najbardziej perspektywiczne z jednoczesnym nastawieniem na sukces dla obu spółek – mówi  Andrzej Zając, Prezes Zarządu Midven S.A.  

    Jedną ze spółek zaangażowanych w proces wydawniczy w ramach grupy jest Arts Alliance S.A. Obok tytułów, których produkcja jest najbardziej zaawansowana Grupa pracuje nad kolejnymi grami, wśród których na wyróżnienie zasługuje ambitny projekt thrillera psychologicznego, którego akcja będzie osadzona we współczesnych realiach. Założeniem gry ma być wcielanie się w głównego bohatera, obejmującego pieczę nad grupką cywilów, starających się przeżyć w rzeczywistości po wielkiej katastrofie.

    - Równolegle z pracami nad samymi grami, grupa pracuje nad przyszłą monetyzacją gier i modelem dzięki któremu będzie mogła wprowadzać na rynek kolejne tytuły. Obecnie na rynku gier mobilnych dominuje model mikropłatności połączony z dystrybucją reklam. Będziemy na pewno też korzystać z tych doświadczeń. Eksperymentujemy też z autorskimi rozwiązaniami dotyczącymi lootbox-ami oraz dostępem płatnym, ale pozbawionym reklam. Widzimy duży potencjał w naszych produkcjach i liczymy że kolejne tytuły będą promowane przez wydane przez Grupę tytuły – dodał Andrzej Zając.

    Grupa Midven w spółce Arts Alliance gromadzi kompetencje w zakresie cyfrowej rozrywki, a dzięki synergii z pozostałymi spółkami w Grupie, firma ma zaplecze, by realizować projekty wpisujące się w światowe trendy.

    - Cały czas aktywnie poszukujemy projektów ludzi i firm, które wzmocnią nasze technologiczne zaplecze. Rynek gier stale się rozwija i chcemy aktywnie uczestniczyć w tym wzroście nie za kilka lat, ale już teraz – podsumował Andrzej Zając.

    Sam Midven S.A. konsekwentnie buduje swoją pozycję jako grupy technologicznej nastawionej na realizację projektów innowacyjnych na skalę globalną. W ramach GK Midven S.A. podjęta została wstępna decyzja w ramach wykorzystania marki Mizaco na poczet realizacji produktów z obszaru Internetu Rzeczy (IoT) i realizacji takich projektów jak choćby założony już „smart doorbell” w postaci inteligentnego dzwonka do drzwi z przeznaczeniem dla nieruchomości mieszkaniowych lub komercyjnych.

    Arts Alliance S.A., będący ‘house of ideas’, zamierza realizować gry internetowe z przeznaczeniem na platformy PC, Steam, xBox czy Nintendo. Ideą władz firmy są realizacje gier z gatunku thrillerów z elementami strategicznymi czy też gier z gatunku ‘survival simulation’. W listopadzie 2017 roku, w ramach prywatnej emisji akcji serii C spółka pozyskała 1 mln złotych. Zapisy podczas emisji zostały zredukowane o 40% a subskrypcja przedterminowo została zamknięta. Aktualnie Arts Alliance S.A. jest w procesie składania dokumentacji i przygotowywania się do debiutu na giełdzie NewConnect. Spółka otrzymała, m.in. na ten cel, dotację z programu 4 Stock Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, wspierającą małe i średnie firmy w dostępie do rynku kapitałowego.

    pokaż więcej
  • PrimeBit Games S.A. pozyskało 892 249 zł z emisji akcji serii C. Debiut giełdowy w II kw. br.

    PrimeBit Games S.A. (PBG), wchodzące w skład notowanej na rynku NewConnect Grupy Midven S.A., zakończyło emisję akcji pozyskując 892 249 zł na dalszy rozwój. Łącznie w ostatnio przeprowadzonych emisjach serii B i C pozyskano 1,7 mln zł. Planowany termin debiutu na rynku NewConnect pozostaje niezagrożony i powinien nastąpić jeszcze w II kwartale br. Spółka prognozuje osiągnięcie w br. ponad 1 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 2,7 mln zł.

    Dzięki pozyskanym środkom spółka planuje przeprowadzenie kampanii promocyjnej istniejących już gier: Magic Nations, Freddy Adventure, Dark Tower, Cave Man Chuck, Bouncy Birds , Vege Run, Icy Jump, Cloud Rider, Goblin Racer i Trip, oraz odświeżenie dostosowanie gry Cave Man Chuck do zmieniających się potrzeb  i preferencji graczy. Dzięki mikropłatnością w posiadanych przez spółkę tytułach mogą one jeszcze długo funkcjonować na rynku i przynosić spółce wymierne korzyści finansowe. Spółka liczy również że pozyskane środki finansowe pozwolą wzmocnić zespół pracujący nad nowymi tytułami zarówno dzięki szkoleniom, jak i w zakresie pozyskania nowych specjalistów.

     - „Pozyskany kapitał wspomoże realizację celu strategicznego, jakim jest przygotowanie minimum trzech nowych gier rocznie. Planujemy też inwestycje związane z sukcesywnym wdrażaniem do swoich gier nowych technologii oraz rozbudową zaplecza badawczo–rozwojowego firmy” – powiedział prezes PBG Michał Ręczkowicz.

    Spółka na początku br. udostępniła wczesny dostęp dla gry karcianej ‘Magic Nations’. Gra trafiła również do certyfikacji Nintendo, której to wersji wydawcą ma być Arts Alliance S.A., również powiązany z Midven. Docelowo gra ma trafić na większość dostępnych platform.

    - „W produkcję Magic Nations włożyliśmy wiele wysiłku i liczymy że będzie to tytuł, dzięki któremu nasz zespół potwierdzi po raz kolejny swoje wysokie kompetencje. Gra ma również bardzo duży potencjał marketingowy i liczymy że nasze pomysły zostaną dobrze przyjęte przez graczy. To co wyróżnia nasz tytuł to unikalna ekonomia i możliwość handlu kartami do gry pomiędzy graczami” – dodał  Ręczkowicz.

    Przypomnijmy że gra ‘Magic Nations’ oparta jest na szeroko znanym koncepcie, który wykorzystał również CD Project w swojej produkcji „Gwint”. W przypadku „Magic Nations gracz wybiera jedną z ras (elfy, ludzie, krasnale, nieumarli, amazonki, orkowie) i  walczy z przeciwnikami z całego świata online wykorzystując zdobywane nowe karty w swojej kolekcji.

    PBG miało w 2017 r. już blisko 0,5 mln zł przychodów i 117 tys. zysku netto. Prognozy na ten rok dzięki pozyskanym środkom finansowym zakładają osiągnięcie już miliona zysku netto. Jak na młody podmiot są to doskonałe wyniki, pokazujące potencjał jaki ma spółka i zespół specjalistów tworzących dla PBG. Liczymy że dzięki debiutowi giełdowemu spółka umocni się na rynku i niejednokrotnie zaskoczy pozytywnie inwestorów” – dodał  Ręczkowicz.

    Prime Bit Games koncentruje swoje działania na produkcji gier mobilnych z jednoczesnym wydawaniem gier internetowych na platformy PC, Steam czy xBox. Założycielem i Prezesem firmy Prime Bit Games jest Michał Ręczkowicz - dwukrotny finalista prestiżowego konkursu Imagine Cup Poland, wyróżniony dwukrotnie jako Student Roku w kategorii Lider oraz lider zwycięskiego zespołu hackatonu Noc Żywych Deweloperów 2013.  Firma  w swojej łącznej historii zrealizowała ponad 100 projektów, w tym 15 produkcji na rynku gier. Zatrudnia blisko 15 osób.

    pokaż więcej